Pages

Sila Klick

Tuesday, November 29, 2011

NASI BIRYANI GAM Benteng, Batu Pahat Johor

Salam Sayang Semua...

Minggu lepas adalah minggu cuti bagi Cik Sakura. Lepas habis bekerja petang jumaat hari tu Cik Sakura bergegas pulang ke kampung halaman. Kebetulan kawan Cik Sakura nak tumpang sampai Bandar Yong Peng. Sekurang-kurangnya adalah jugak teman untuk Cik Sakura berbicara dalam kereta dan takdelah membisu ajerrr.

Kat bawah ni adalah moment-moment indah bersama Ayah Bonda masa Cik Sakura bercuti. Sempat jugak bawak kedua orang tua berjalan dan menikmati hidangan Nasi Biryani Gam kat Gerai di Benteng, Batu Pahat Johor. Nasi Biryani ni memanglah tak boleh nak lawan kehebatan Nasi Biryani Mat Shah tapi apa boleh buat dah takder rezeki petang tu sebab Nasi Biryani Mat Shah telah habis dijual. Kesian nengok reaksi Ayah bonda ketika diberitahu yang Nasi Biryani sudah habis... Terpaksa makan kat Gerai sebelah. Ok jer Nasi Biryani Gam diorang.


Comment Pengunjung: "Ermmmm...Rasa nasi ni ok jer tapi Nasi Biryani ni agak keras sedikit mungkin kurang air kottt. Lauknya pulak biasa-biasa ajer dan acar tidak disediakan sekali. Secara keseluruhannya boleh lah dapat markah 70 atau B."




BON APETIT
**Gambar-gambar Ayah Bonda yang sempat Cik Sakura abadikan ketika mereka menikmati hidangan Nasi Biryani Gam. Cik Sakura telan air liur jek petang itu sebab berpuasa. Tapi sempat jugak beli bungkus untuk berbuka puasa petang itu

AKSI PELANGGAN
Antara pelanggan yang datang

pelanggan yang tidak mengira usia

licin pinggan Ayah Cik Sakura ni. Sedap kottt

Jelas terpancar kekecewaan di raut wajah kedua Ayah Bonda Cik Sakura kerana tidak berkesempatan menikmati Nasi Biryani Mat Shah yang telah sekian lama diidam-idamkan.

Ermmmm...yang ni pelanggan tetap kot

Terfikir sejenak, kenapa kawasan ini agak kotor sedangkan makanan yang dijual boleh dikatakan enak dan mampu menggamit kehadiran pelanggan untuk menjamu selera saban hari.
Mari kita saksikan apakan fenomena ini adalah sikap segelintir masyarakat kita yang tidak mahu menjaga kebersihan dengan membuang makanan di lanatai atau sikap tukang punya kedai yang malas untuk membersihkan lantai selepas pengunjung siap menjamu selera? Sama-sama kita bermuhasabah diri dan semoga kita mendapat jawapannya...

**kepada pelangga yang dihargai, jagalah kebersihan ketika berada di tempat awam manakala kepada tuan punya kedai perihatinlah sedikit tentang kebersihan premis anda. Kerjasama dari kedua belah pihak amatlah dialu-alukan. Sama-samalah kita menjadi rakyat Malaysia yang bertanggung jawab serta mengamalkan kebersihan.

babaiiii

1 comment:

  1. Maaf tp pd ktika ini pelanggn terlalu ramai jd mreka x sempat nk brsihkn tmpt itu.mereka amat mmntingkn kbersihan. Jd mrilah kite brsama ii mnjge kbrsihan wlau dimna jua demi bumi bertuah kita. Sekian wassalam

    ReplyDelete