Pages

Sila Klick

Wednesday, March 13, 2013

PULUT SERUNDING



Salam sayang semua...

Jom temankan Cik Sakura menyediakan kuih untuk majlis minum petang hari ini. Penggunaan serunding kelapa masih lagi menjadi pilihan dalam menyediakan menu minum petang kita untuk minggu ini. Menu pilihannya ialah Pulut Serunding. 

Pulut serunding sangat mudah dihasilkan jika serunding kelapa sudah siap tersedia di rumah. Apa yang perlu dilakukan ialah basuh dan bersihkan pulut. Kemudian tanaklah pulut hingga masak. Biarkan sejuk seketika. Seperti biasa, untuk mengelakkan dari pulut melekat semasa proses membentuk, sapukan telapak tangan dengan sedikit minyak masak. Ambik sedikit pulut dan bentukan bulat-bulat. Golekan pulut pada serunding kelapa hingga kesemua kawasan terkene dengan serunding kelapa. Ulangi proses ini hingga selesai. Maafla, gambar tidak dapat disertakan sekali berikutan masalah teknikal...

Mudahkan? Tak payahla kita pening kepala...selesai satu menu untuk minum petang hari ini. Selain sangat mudah untuk dihasilkan ia juga sangat enak dimakan dan mengenyangkan. Cubalah sendiri di rumah. Semoga perkongsian ilmu ini membantu kita menyediakan kepelbagaian koleksi juadah minum petang anda. Semoga bertemu di lain ketika ea..

babai semua...


No comments:

Post a Comment