Pages

Sila Klick

Monday, May 30, 2011

YOGYAKARTA DAN KEINDAHANNYA

Jo
Salam kepada semua...

Untuk catatan Perjalanan kali ini Cik Sakura ingin membawa anda semua menjelajahi keindahan dan keunikan Kota Yagyakarta, Indonesia. Perjalanan yang memakan masa hampir 21/2 jam dengan menaiki flight dari LCCT kuala Lumpur ke Yoyakarta adalah sangat membosankan. Walaubagaimanapun impian untuk menaiki flight telahpun terlaksana. So, lepas ni kalau ada org tanya "Awak pernah naik Flight" Cik Sakura akan jawab "Sudah" kan gitu....sedap sikit bunyinya.



Lihat saja aksi mak Cik Sakura ni kesejukan dalam flight...walaupun tidak berapa selesa tapi boleh jugak tidur degan lena sampai terlentok-lentok dibuatnya. Gembira rasa di hati apabila boleh bawak kedua orang tuan berjalan-jalan. Terpancar kegembiraan di wajah kedua ibu bapa Cik Sakura. Alhamdulilah, sekali lagi impian Cik Sakura terlaksana. Mudah-mudahan tahun depan dapatlah kita sekali lagi bercuti bersama-sama.



Ha...yang ni pulak aksi ayah Cik Sakura kat dalam flight. Dia pun bole tidur dengan lena sekali. Jeles jugak Cik Sakura tengok diaorang bole tidur. Puas cik Sakura pejamkan mata tapi masih tak boleh lena. Ayahpun nampak suka sangat masa aritu. Dia siap cakap "apa kata kalau kita pegi sekali lagi ujung tahun ni" ermmmm.... seronok lah tu. InsyaAllah yah, kalau ada rezeki apa salahnya, betul tak?





Yang ni plak aksi Maslinda laki bini. Nampak suka sangat eek. Mana tidaknya, plan yang diancang dari tahun lepas telah terlaksana. Lagipun dialah yang merancangkan percutian kami ke kota Yogyakarta.Tanpa dia pasti percutian ni tidak menjadi nyata. Time kasih ek Cik Maslinda kerana telah bersusah payah menjadi tulang belakang pada kitaorang semua dari A sampai Z. Harap-harap plan ke kota Solo tahun depan menjadi lah ek.. dah tak sabar dah ni rasanya. Harap-harap Kota Solo menjanjikan sesuatu yang lebih indah berbanding YOKYAKARTA. Sama-sama kita saksikan nanti.





KENANGAN INDAH DI YOGYAKARTA




Antara Candi yang masih kekal di Yogyakarta




Cik Sakura dengan Bonda dan Ayahda tercinta



Pasangan Merpati dua Sejoli



Kunjungan ke Istana Mangkubono



Hensem jugak Ayahnda ku



Duduk sebentar setelah kepenatan berjalan



Candi Borobudur



Pertunjukan Teater Ramayana













2 comments:

  1. Assalamualaikum wr wb.

    Sebelumnya saya mohon maaf jika Tuan/ Puan/ Abang/ Akak kurang berkenan. Salam perkenalan nama saya Jati dari syarikat pelancongan Ganesha Jogja Tour & Travel. Kami adalah perusahaan pelanjongan khususnya dalam pakej pelancongan Jogja. Bilamana tuan/puan, abang/akak hendak melancong kat Jogja sila bole kol / whatsapp saya. Insya Allah saya bagi quotation menarik dengan harga yang berpatutan.

    Kami bole bagi harga yang berpatutan dengan pelayanan maksimal kerana semua kami handle langsung dari Jogja. Jika tuan/puan, abang/akak hendak melawat ke Jogja jangan sungkan whatsapp saya +628985101301 atau kol +62 85104919010, bole juga email kat ganeshabantul@yahoo.com. Tanya2 dulu tidak mengapa.. 

    Selain pakej pelancongan Jogja kami juga melayani paket pelancongan luar kota seperti Solo, Dieng, Bali, Lombok, Bromo, Karimunjawa, Bandung dan lain-lain. Ada juga sewa kereta / van / minibus dengan harga yang berpatutan. Harga bole kami sesuaikan dengan bajet Tuan/ Puan/ Abang/ Akak sekalian.

    Berikut contoh pakej pelancongan dari kami:

    Jogja 4D3N Tour (FULL BOARD / ALL IN)
    Kasongan (pottery production), parangtritis beach, manding (leather arts), borobudur temple, lava tour merapi (exploring the rest of merapi eruption using jeep), chocolate kotagede, masjid mataram kotagede (oldest mosque in Jogja), pusat kerajinan silver kotagede, kraton (sultan palace), tamansari watercastle, cave tubing goa pindul, indrayanti beach, bukit bintang
    Price start from: RM 482

    All package types include:
    • Private Car AC (Toyota Avanza / Grand Livina for 2-6 pax, isuzu elf 11 seats for 7-11 pax, isuzu elf 16/17 seats for 12-16 pax, medium bus 31-33 seats for 17-33 pax, bigbus 44-54 seats for more than 33 pax)
    • Hotels 3 nights *2/*3/*4 (+breakfast)
    • Driver
    • Driver Meals
    • Parking fees
    • Tour guide (by request)
    • Entrance ticket’s stated in itinerary
    • Dinner and lunch based itinerary
    • Documentation (by request)

    Exclude:
    • Airport taxes
    • Personal expences (laundry, pulsa, shopping dll)
    • Additional menu for dinner / lunch (if included)
    • Driver, driver’s assistant, guide tips (optional)

    Note:
    Harga dapat berubah sewaktu-waktu
    Harga tidak berlaku bagi high season

    Banyak lagi pakej yang lain seperti Jogja + Solo, Jogja + Dieng, Jogja + Semarang dan lain2. Sila jangan sungkan kol saya di +6285104919010, atau
    whatsapp +628985101301 (FREE).
    Email: ganeshabantul@yahoo.com
    FB: jati182@yahoo.co.id (Jati Wijaya)
    Atas perhatiannya kami ucapkan banyak2 terimakasih.

    Wassalamualaikum Wr Wb

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam

    insyaallaah, terima kasih atas kesudian singgah di blog saya. jika ada masa dan ksmpatan igin skali lagi ke jogja. sampai jumpa nanti. dahhh

    ReplyDelete